Followers

Tuesday, December 14, 2010

Sukan staf..

Walaupaun sukan staf telah berlalu pada 19-25 Nov 2010 yang lepas tp aku rasa masih segar d ingatan mana x segarnya EMAS dalam gengaman kami yeeeehaaaa!!! tp nettball je la yg lain cuba lagi ye bak kata kamus dewan bahasa & pustakan USAHA TANGGA KEJAYAAN ngeh ngeh ngeh.... sebenarnya aku dah tup tap tup tap masuk dlm blg ni dah lama dah... masa story game ni masih panas2 lg tp x blh nk save plk dah so burn cm tu jek cisss chaiiii choiii....

Skrg baru ada semangat nk masuk blk cite ni. Betapa bangganya kami mendapat emas walaupun x dibayar dengan wang ringgit kegigihan & semangat kesukanan yang tinggi tersemat di hati kami walaupun hampir tewas d pusingan game pertama dgn Terengganu kami teruskan perjuangan hingga mengapai si JOHAN (bukan Johan raja lawak k. Tu laki org kang kena rembat ngan batang penyapu). Pengorbanan suami tercenta sanggup apply cuti seminggu demi isteri tersayang. Thanks darlinggg... (sambil semyum sendirian ala2 gedik gitu). Walaupun x dapat klim duit tol Penang-Sg. Buluh, aku & hubby x hiraukan kira sedekah je kat plus tu buat amal jariah sekali sekala & juga duit minyak walaupun x dpt klim kami anggap ja bubuh ayaq paip buat penyedap ati. kena lak dok rumah mertua tiap2 hari berulang alik dari Kota Damansara ke INTEC Shah Alam ngan jem plk tu. Baby Aqeel pun sanggup berkorban mengharungi bahang cuaca yang panas, sanggup berjaga seawal pagi dan mandi ayaq paip yg sejuk tetiba je d mulut dia kuar ayat "tejuk!!" wah!! pandainyeee... (kebetulan je tu). Semua itu adalah demi nettball di hatiku.

Akhirnya dapat la patung singa sekoq setiap seorg, beg kasut & madle gold. Kami Seronok tergedik2 seketika sebelum sopan kembali. X sia2 datang dari jauh 3 beranak neh. So lps tu ada yg terus blk Penang ada yg tunggu sampai Khamis. Aku lak hari Khamis baru sampai Penang sbb dudok umh mertua kan x kan abis game terus blk Penang kot x sesuai tau. Sesambil tu jln2 perabih duit & cuci mata di Kota Metropolitan (KL) itu. Dapat tau plk kena p ESQ huhuhu terpaksa & dipaksa lah p jugak.... cuma aku nk bg tau di sini aku kecik hati dgn simpulan itu yang x reti nk menghargai susah payah kami hanya semata2 x pergi majlis penutup aku ni ada baby so paham2 je la kalo x tau bertanya jgn main hentam je. Kalo dia baca x kisah sendiri mau tau (mulut dah start dah muncung).

Ok kita abaikan ayat aku tu yg agak emosional. Jom kita layan gambar2 yang sempat di snap:

Keceriaan & cahaya nur jelas terpancar di muka sorang2

strategik di atur kembali. time ni kami ketinggalan beberapa mata ke belakang.

Aku di serang oleh Ulik Mayangggg!!! cool beb! semuanya bisa di atur.

Paling bercelaru aku D-fan minah ni... bercelaru aku tgk dia kiri kanan kiri kanan mcm nk tangkap ayam plk aku ni kan dah penat kesian dia.

adakah ini muka terpaksa @ dipaksa??? stim jek matanye... Aqeel mmg mcm tu sempoi mcm ummienye lalalalala~

go Penang go!!!! cayok! cayok! sampai skrg aku pun x paham makna cayok! belasah je labuuuu...

C walaupun game pertama dgn Terengganu agak ketinggalan tp senyuman manisku & kengkawan yg lain menunjukkan tiada tanda2 patah semangat... itu kuncinyaaa..... dapat lak pom2 gurls yg meriah gitu membuatkan semangat kami lg berkobar2.

namanya gila bergambar org tgh berentap sempat lagi menghadiahkan senyuman semanis gula batu cap kapal layar kepada suami terchenta (errkk!!! ada ka cap kapal layar?? bihun ada la... lalalala). 

Pose bakal JOHAN dari kami.....

Penang! Penanag! Penanaggg!!!!!

Pom2 little boy! baju sedondong gitu...




Sekian laporan SUKAN STAF untuk tahun 2010......

4 comments:

PynGees said...

salam...

oh..x sangka la ummie eqen..rerupanya kita ni sekapal..cuma nakhoda nye je lain2...uitm penang ghupenye...gee uitm gak..dulu s.alam, now dh pndh melaka dh..UiTM DIHATIKU...

Astika: said...

Owh! ye keee... di mana jumpa Eqen punye blog page ni? sangat lah berbesar hati kerana sudi berkunjung ke blog Ummie Eqen hehe...

PynGees said...

mana jumpa tu agak kelupaan la..mybe masa blogwalking kot..tp dh lama kita follow blog nie...

anyway, salam perkenalan

Astika: said...

iyaaa.. salam perkenalan juga... thanks yee :-)

get this widget here

Adik Emron

Lilypie Breastfeeding tickers

Ezqel

Lilypie Fourth Birthday tickers

Emron

Lilypie Second Birthday tickers