Followers

Saturday, August 28, 2010

Udang Kuala Muda

Baju sama... huh! Ummie jlouse tahap naga neh!.... x aci ummie x dak baju wana merah...
Pagi-pagi lagi kami dah bersiap nk p Kuala Muda.... nk p cari udang galah & seangkatan dgn nya, thanks Syuhada 4 yr info... sebenarnya aku dah tau dah tmpt tu tp entah mcm mana aku hilang ingatan sekejap mengenai kawasan tersebut hehehe... 
Org pompuan cukup susah nk beli haiwan laut di kawasan ini... why?? ha!! kalo u all nk tau sini mengamalkan sistem bisik membisik... so ayah diserahkan tugas tersebut.. Ummie hanya pandang & lihat dan memainkan peranan tunjuk menunjuk setelah itu ayah baru   bertindak.
Udang yang berjaya kami miliki... Total all RM75 2kilo stgh..
murah arrr kalo kat kedai sekilo mau cekik RM45.
beso kan... yum!yum! nak masak apa niiiiiii....... huh! aku dah mula beserabut, pening x tau nk masak apa.... masak merah? bakar? salut tepung berempah? ke nk bg kucing makan... waakaka.. Huish!! ada ka patut nk bagi kucing makan... kucing VVIP pun x makan udang sebesar tuh!... so last sekali aku buat udang bakar jek.. tp keenakan pergghhh!!! x dapat di gambarkan... manis beb udang fresh dr laut. Makan ngan nasik putih & kicap pun sodappp.... sungguh menagkap kalbu...

4 comments:

Emy said...

wei bila ko pergi ni? aku balik kedah weekend baru nie.. ada gak terpikir nk call ko coz aku shopping kt penang.. kg hb aku kt tikam batu, dekat ngn kuala muda!!

Astika: said...

Aku p Sabtu lepas... laaaa awat x roger kata blk TB.. kaloo x leh kita sama2 borong hehe... aku beli belah penaga... kalo ko ikut jln kuala muda belah pantai merdeka pun blh gak...

Emy said...

wei aku aritu pegi tmpt yg ko pegi ni ler.. sama jek dlm gambarnya..

Astika: said...

oh ye keee... kalo mcm tu ko masuk belah penaga lah tu... member cakap belah penaga lebih byk pilihan sbb banyak pemborong...

get this widget here

Adik Emron

Lilypie Breastfeeding tickers

Ezqel

Lilypie Fourth Birthday tickers

Emron

Lilypie Second Birthday tickers