Followers

Wednesday, August 4, 2010

HOLIDAY : Hari pertama

31 JULAY 2010

Akhirnya hari yang di nantikn telah tiba... HOLIDAY TIME!!! cuti 2 hr telah diapply dengan jayanya yeehaaa.... tenkiu boss kerna approve my cuti... t chek bw blk satey ikan noooooo..... so 4 hari 3 mlm aku holiday sakan... bawa baju anak mcm nk holiday sebulan ishk!3... baik angkut sekali ngan almarinya.. sbb tu hubby x mo beli Alphard takut jadi kes mcm ni laaa ngeh ngeh ngeh... ;-b (mcm la mampu...)
Mula2 plan nk tdo d Pangkor tp sbb bw barang mcm nk pindah rumah terus x jadi tdo huhuhu...... ni trip dah k 2 dah ni... kesian hubby bw byk barang abih 1 badan d sangkutnya....
Aku lak hanya bawa baby Aqeel yg chumel shj k... tolong tgk ngheee.....
senangnye jaga Aqeel... tidur lena dr Juru sampai Pantai Remis...
Aku pun tumpang tdo 2 kaki... Zzzzz....
Sampai cari Chalet di Telok Batik full... mentang2 la next week nk posa depa buat siap2 family day huh!....
semua chalet & resort ada family day... akhirnya Marina Gove Resort masih ada Apartment kosong 2 blk. Kakak aku pun on t/wy untuk turut serta percutian kali ni... tok Aqeel x leh ikut sbb ayah cik Aqeel school darjah 1..
Ayah Long, Mak Long & abg ayie ni lambat laaa...
Aqeel isi perut dulu lah... yummy2...
Petang tu kiteorg lepak d Teluk Batik sambil bedal durian...
sedapnyeee kena lak aku ni antu durian... tapi ada kejadian yg x diingini...
ada tetamu x diundang tau... time tu dah lewat petang...
sedang syik di buai keenaakan durian
kami tidak meyedari kehadirannya...
ia datang dalam diam...
*
*
*
*
*
*
nk tau ke apekah bende itu..???
ishk!3 buat sakit hati jek...
ok lah aku tunjuk...
*
*
*
jeng jeng jeng
*
*
*
*
*
*
TADAAAA!!!!!!
Monyet ini telah mencuri buah durian kamiiiiii!!!!!
PULANGKANN!!!!!!!!
tapi apakan daya monyet ini agak ganas... huh! dia x tgk lagi ganas aku... tapi atas sifat belas kasihan aku lepaskan jua sebijik durian idamanku... myb di lapo abih tong sampah diselongkarnya.. so biarkan lah..... pandai plk monyet ni mengupas durian.
saja jln2 sambil lepak2 d Telok Batik ni.. airnya x bersih mana pun.. Cantik sikit la dari Penang neh! Besnya tgk org naik banana... teringat plk zaman aku anak dara masa praktikal d N9... naik banana ngan kengkawan2.. memory tuuu... d Teluk Batik aku just shopping baju T & cari pelampung tuk anak buah nk mandi swimming pool d resort pd esok pagi.
Family my sis....
Senja2 kami pusing2 d Lumut dekat ngan Jeti.. lanskap sunggu cantik tp nampak suram yg amat... x meriah lansung.. mcm x hidup jek... ishk2 sayang toiii.... kul 8pm je kedai2 dah tutup.. so apa lagi kami pun nyah la dari situ... huh! boring! wah! pedas siot... sori naaa org lumut....
Sblm pulang kami mengisi perut di Medan Selera Ikan Bakar....
Uiks!! kata ikan bakar tp mana ikan bakarnya.... x dak pun yg kena bakar... hahaha jawapanya aku x oder pun ape2 yg dibakar... oder mcm kat kedai tomyam jek... ikan siakap masak 3 rasa then menu tambahan lain.. why??? sbb tgk ikan bakar dia mcm taruk dlm oven jek.. kikiki... sbb tu kami x oder hahaha.... ok sekian laporan aku untuk hari pertama d Teluk batik..

No comments:

get this widget here

Adik Emron

Lilypie Breastfeeding tickers

Ezqel

Lilypie Fourth Birthday tickers

Emron

Lilypie Second Birthday tickers