Followers

Wednesday, February 24, 2010

Kursus Fotografi

Kursus Fotografi ini adalah yang ke 3 dianjurkan oleh Sifoo kiteorg iaitu Pengarah Kampus.... Prof. ingin berkongsi serta menurunkan ilmu kepada kami yang baru nk belajar. x kira tua muda semuanya turut serta tp ada yang kena paksa kikikiki..... tp aku mmg sukarela sbb minat kalo x masuk kursus x dapat la kamera free Canon G11 tuuuuuu harga lebih kurang sama ngan DSLR yg aku guna sblm ni.... mula2 aku pegang DSLR tp x berapa nk arif guna dah la tu nk usung kemana2 pun susah berat plk tu.. ishk!3... seb baik Pengarah ofer G11 compec aku apa lagi "nak...nak..nak..." senang nk sumbat dlm beg. DSLR kena la tarik balik.. hehe.. camera ni bukan bagi buta2 je tau bagi besertakan dgn tugas yg harus diaksanakan... Alamak! report yg pengarah mintak x siap lagi... x sempat nk p 'snap' la... tgh sebok dok belek anak ni x puas2.. x pa this weekend insyaallah aku nk p genting.. haaaaa boleh la aku snap byk2 bagi full 8GB tu...

 hehe... dapat gak aku bergambar dudok sebelah Prof. Rosnani... 
Sapa la aku nk dapat bergambar dgn bos besaq2 nih...

En. Rizal... jurufoto UiTM harapan pengarah utk menghasilkan gambar2 yg terbaik... Ha! apa lagi rizal lens dah dapat snap je lah koje hang.... pas ni mintak komputer baik punye kat pengarah... mane x nye selalu aku mintak gambaq asyik2 problem ja pc hang....

 
Sori Prof.  bukan x nak dgr prof ajar kat depan tu... kamera ni blm abih dok belek  maklum la baru dapat yg br dlm plastic lg.....

 
Iyoooo!! ni soalan tuju2 dr Prof kat peserta. Bahaya nih! nak sorok muka x boleh aku dok depan plk tu... Prof nak tau paham ke idak apa yg diajar.... Adus! mcm nk gugur jantung ni.... takut arrrr t tanya aku, aku a' a' a' kang buta2 ja kena fire... mana x nya aku dok ralek proses kamera x abih2.. dah la tu nama aku dok sebut acap kali tp x blh kalahkan Ma'e arrr hehe cian Ma'e selalu jadi mangsa... x pa Ma'e kan baik hati org nye... hehe kan Ma'e kaaannn..... alhamdulillah aku terselamat dari soalan tuju2 tu...

       

  "sblm snap pikir dulu" pesanan sifoo ingat 3 perkara penting untuk menghasilkan foto yang terbaik... Aperture, Shutter Speed & ISO... Pengunaan AUTO dilarang sama sekali kalo nk pakai gak baik pakai kamera yg RM400 henget tu hehe... ni bukan aku kata ek tp Prof. yg kata... gambar2 yg edit pakai photoshaop & seangkatanya x main ok!!!.... nk origina pic yg berkualiti.... erkkk... boleh ke aku hasilkan ni... yakin boleh!!! mesti boleh!!!......... lalalalala....
 
Doktor Meor nampak sedih je ambik gambar... Relex doc ari ni pesakit x dak semua blk kg.Untuk aktiviti Out door punya... diajar oleh En Faiz.... org kuat Prof tuuuuuuuuu......hehe... 

Selesai sudah kursus fotografi... terima kasih prof kerna tidak jemu2 membuat kursus fotografi pada kami tanpa sebarang bayaran & siap dapat kamera lagi.... Akan ku praktikkan untuk menghasilkan yang terbaik..

No comments:

get this widget here

Adik Emron

Lilypie Breastfeeding tickers

Ezqel

Lilypie Fourth Birthday tickers

Emron

Lilypie Second Birthday tickers