Followers

Thursday, April 22, 2010

Rujukan

Rujukan bakal ibu mengandung,bakal ibu & telah jadi ibu
Sejak aku selamat melahirkan seorang putera yg cute.. aku x penah lagi beli buku, majalah & seangkatan dgnnya... mana sempat baca beb! dok belek anak je x bih2... td lunch hour tiba2 terpandang 2 buku ni.. buku PA&MA standard la mmg masa ngandon aku selalu beli pun tp buku BAKAL IBU (panduan & penjagaan bayi) ni x penah dilihat @ terlihat sebelum ni so sambaq je la... walaupun aku telah selamat meletupkan diri tp jgn ingat org dah beranak x perlu baca lagi ek... no 2 coming soonnn... ngeh ngeh ngeh... uiks!! jgn ingat aku ada isi plk... ni saje2 nk baca xsalah kan menambahkan ilmu hehe... buku bakal ibu ni menarik gile..... "menarik, tertarik buku ini mmg gempak".......

Meh aku baca serba sedikit antara isi kandungannye:

Kehamilan:
* Pkembangan mingguan janin dr 0-40 minggu
* Lelaki @ Perempuan
* Mengatasi sakit belakang & pinggang
* Atasi sakit punggung & Ulu hati
* Tip mudah tido
dll

Tip penjagaan bayi :
* Mengapa bayi harus dibedung (aku pun x tau kenapa)
* Normalkah wajah najis bayi?
* Penyakit kuning
* Bila bayi tersedu
* Kepala leper kerana posisi tidur
(Aqeel masa lahir bulat sungguh bentuk tenkorak kepala dia  skrg dh jadi leper lak)
* Apabila bayi flu
dll

Menarik bukan??? so Pn. Farah, Pn. Nurul, Pn. Aida, Pn. Ina, Pn. Mastura, Pn. Faezah, Pn. Shi**, Pn Zu dll jgn lupa dapatkannya di pasaran.... wah! perlu dapat komisen nih!! x pa komisen pahala pun ok...

No comments:

get this widget here

Adik Emron

Lilypie Breastfeeding tickers

Ezqel

Lilypie Fourth Birthday tickers

Emron

Lilypie Second Birthday tickers